Статии >

11.12.2020

КАК ДА ПОДГОТВИМ ТЯЛОТО СИ ЗА ЗИМАТА?

Искаме или не, зимата постепенно настъпва, а с нея ще зачестят настинките и вирусите, което не е никак приятно, особено в условията на COVID-19. Но нека не се отчайваме, а да помислим как бихме могли да подготвим организма си за предстоящите студени месеци. 
Ето няколко лесни препоръки, които ще ви помогнат да създадете здравословни навици на прага на зимния период.


Наблегнете на цинка
Когато говорим за предпазване от вируси и настинки винаги споменаваме за ценните качества на елементи като витамин C и ехинацея, но сякаш забравяме за един много важен минерал - цинкът. Той е един от безценните минерали за човешкото тяло, наред с желязо, калий, калций, магнезий, натрий, но тъй като от него ни е необходимо съвсем малко количество, за да си го набавим, не е сякаш толкова популярен.  А именно неговите мощни антиоксидантни и противовъзпалителни свойства спомагат за укрепването и нормалното функциониране на имунната система. Затова, за да си го набавите можете да наблегнете в менюто си на храни, богати на цинк като месо, ядки, черен шоколад, боб, леща, нахут и пълнозърнести продукти.


Без витамин D накъде? 
През есенно-зимните месеци не сме интензивно изложени на слънчева светлина както през лятото, което неминуемо води до дефицит на витамин D. А той е много важен витамин за имунитета и за доброто ни настроение. Освен че укрепва костите, приемът на витамин D в зимно време може да намали риска от развитие на вирусни инфекции, да подобри настроението ни и цялостния ни имунитет.


Грижете се за кожата си
През зимата кожата ни е изложена на стрес заради студа и вятъра. Това означава, че са необходими специални грижи за нея, както и постоянство. Като за начало можете да увеличите хидратацията, тъй като кожата е много чувствителна през студените месеци и податлива на почервеняване и възпаление. Използвайте хидратиращи продукти, които да овлажняват и подхранват кожата, както и да я предпазват от суровите атмосферни условия. 
Не забравяйте да нанасяте слънцезащита, дори и през зимата. Можете да изберете продукт с по-нисък защитен фактор, но задължително го използвайте, ако ще излизате навън.
Ако още не сте открили силата на етеричните масла, сега е моментът да ги включите в бюти рутината си. В зависимост от типа кожа можете да прилагате различни масла за кожата и косата. Подходящи масла са чаено (противовъзпалително и срещу акне), бадемово, рициново (за гъсти вежди и мигли), кокосово (за хидратация и подхранване), лавандулово (за релакс и ароматерапия), от хибискус (за бърз растеж на косата).


Движете се
Макар в студеното време това да не е любимото ни занимание, от огромно значение е да се движим и да сме активни. Когато не е толкова студено, разхождайте се на чист въздух, дори и за кратко. А в по-студените дни избирайте да сте активни на закрито - дали с посещения в спортна зала или с домашни упражнения, намерете начин да сте активни поне по 30 минути на ден.


Планирайте храненията си
Създайте си здравословно меню за седмицата или поне за вечеря, ако през деня сте в движение и ви е трудно да спазвате балансиран режим. Направете си план за няколко вечери напред какво бихте искали да си приготвите, като се стремите продуктите да са разнообразни, да включите равномерно протеини, въглехидрати и белтъчини. Постарайте се да консумирате поне един път в седмицата риба, за да си набавите и омега-3 мастни киселини.


Пийте вода
Знаем, че сигурно сме станали досадни с напомнянето да се пие достатъчно вода, но това наистина е много важно. През зимата често наблягаме на топлите напитки, съдържащи кофеин като кафе и чай, а те дехидратират тялото. Затова е задължително да компенсираме дехидратацията с увеличен прием на вода.


Използвайте обикновен часовник с аларма
Повечето от нас използват алармата за събуждане на мобилния си телефон, но това не винаги е полезно. Оставяйки телефона в стаята, в която спим, се изкушаваме да разгледаме последните новини в социалните мрежи, което обаче натоварва съзнанието и пречи на пълноценния сън. Сутрин, когато чуем алармата на телефона, също се изкушаваме да влезем в социалните мрежи, което обаче пък губи времето ни, вместо да го насочим към по-полезни занимания като медитация или разгряване на тялото. Затова опитайте известно време да се будите сутрин с обикновен часовник с аларма и скоро ще усетите положителното му въздействие върху настроението ви преди и след сън

Вземете Вашата клиентска карта Сейба и спестявайте, докато пазарувате. Всеки месец специални предложения www.ceiba.bg